HOMO CONSUMER es presenta al TANTARANTANA

per lonestar_admin
No cal que em presenti.
Ja sabeu qui sóc.
Vosaltres em vau crear: em vau concebre i alimentar i he anat creixent i creixent fins a tornar-me tal i com sóc ara: seixanta-tres kilos de desig, necessitat inventada i un Tots: molta molta molta enveja. Boom! Aquí em teniu!
Soc el Déu!
El vostre nou Déu!

Perquè… No ho negueu, em necessiteu.
Encara que digueu que sou d’esquerres, que sou conscients del canvi climàtic…
Em necessiteu.

HOMO CONSUMER

La primera edició de RBLS TEEN PROJECT, un projecte social de ciutat que vol empoderar les i els adolescents a través de les arts escèniques i els oficis del teatre, presentarà dilluns 29 de novembre (19 h) al Teatre Tantarantana HOMO CONSUMER, una reflexió sobre el consumisme cocreada pel col·lectiu Mos Maiorum i noies i nois de Xamfrà. Centre Centre de Música i Escena del Raval.

El projecte –que ha comptat també amb col·laboracions puntuals de Colectic, cooperativa que treballa per a la transformació social a través de l’aprenentatge i la socialització de les TIC, i Impulsem, centre d’educació, formació i iniciatives econòmiques alternatives– va iniciar-se la primavera passada, quan es van dissenyar les seves línies mestres, com ara el treball de camp de les i els adolescents en el seu barri, en diàleg amb veïnes i veïns.

La creació artística s’ha desenvolupat entre setembre i novembre, a partir de lectures, àudios i debats al voltant del consum i, més concretament, del consum vinculat a la religió i a les relacions socials. HOMO CONSUMER és un enfilall d’escenes que denuncien l’ús d’eines pròpies del màrqueting i de la publicitat per influir en assumptes tan personals com les creences o la manera de relacionar-se amb altres persones.

El verbatim (tècnica utilitzada en el teatre documental), el moviment, la música, la projecció audiovisual i els textos propis generats per les noies i nois participants converteixen HOMO CONSUMER en una proposta multidisciplinària de gran força visual i textual.

Omar Balde, Enol Fernández Vega, Laura Michel Gallardo Marmolejos, Blau Orduña Claverol, Júlia Perpinyà Romell i Joan Ramos Llauradó són, juntament amb Alba Valldaura i Mariona Naudin (Mos Maiorum), les creadores i creadors d’HOMO CONSUMER.

Què és RBLS TEEN PROJECT

És un projecte sorgit de la col·laboració entre TEEN FRIDAY (Sala Fènix) i RBLS Festival Teatre Jove. És:

– un projecte de ciutat i de ciutadania.
– un projecte social per a/amb adolescents, al voltant de temàtiques i realitats que els toquen de prop.
– un projecte que neix amb l’objectiu que les i els joves de la ciutat cocreïn i promoguin accions transformadores als seus barris i districtes.
– un projecte que involucra activament la xarxa veïnal i territorial i fomenta relacions que comportin l’enfortiment del suport mutu i del reconeixement de grups, col·lectius i espais d’acció cultural.
– un projecte que es fonamenta en valors d’interculturalitat i intergeneracionalitat.
– un projecte cultural i artístic: els resultats obtinguts de la investigació de les i els adolescents donaran peu a una creació escènica comunitària. Això vol dir que, juntament amb el grup que participi en el procés d’investigació, n’hi haurà d’altres que realitzaran una proposta escènica, tècnica (llums, so), l’escenografia, el vestuari o tasques de suport en producció.

En edicions futures, RTP es desenvoluparà en barris d’altres districtes de Barcelona. Aquesta primera edició, però és el RAVAL TEEN PROJECT, i ha merescut una de les beques Premis Barcelona 2021 a la innovació en projectes comunitaris. Enguany, a més, ha comptat amb la col·laboració del projecte europeu Erasmus+ DAN.THENET (Dance Theatre Network Youth).

You may also like

Aquest web fa servir cookies per millorar la teva experiència. Assumim que et sembla bé, però pots negar-t'hi si ho vols. Acceptar Llegir més

es_ESEspañol